[Csaladtortenet 2] Szákszend

Adorján Éva adeva40 at freemail.hu
2011. Aug. 2., K, 17:18:03 CEST

Kedves Norbert! Szákszend község Szák és Szend helységek egyesülésével jött létre 1984-ben.A török időben elpusztult vidékre az Eszterházyak az 1700-as évek elején felvidéki tótokat telepitettek Trencsén , Nyitra és más megyékből.Ekkor érkeztek Szákra, Bokodra, Oroszlányba evangélikus lakósok.A száki  és bokodi evangélikus anyakönyveket átnéztem az általad keresett család nevét nem jegyeztem fel, de ettől még élhettek ilyen nevűek is a községben. Tapasztaltam, hogy a fent megjelölt három helyiség családjai gyakran házasodtak egymásközt. Nyilván vallásuk és származási helyük okán.Az alábbi neveket jegyeztem fel többek között : Kubicza / vajon nem ebből lett más levelezőtársunk által keresett Gubicza név svábosan ejtve és írva?/, Hanzli, Hajek. Barabás, Paulinyi, Polák / Hátha valaki keresi e neveket... Üdvözlettel A Éva.