[Csaladtortenet 2] Móringolás

András Tóth lefkovic at gmail.com
2011. Aug. 2., K, 20:05:42 CEST

Kaari Utrio Éva lányai című könyvében olvasható: A házasság gazdasági és
jogi cselekedet volt, amelyhez mindig hozzátartozott valamely jelentős
ingatlan vagy ingóság átruházása egyrészt a menyasszony családjától
(hozomány) a vőlegény családjára, másrészt a móring, melyet a vőlegény
adományozott menyasszonyának, s amely özvegységére is biztonságot adott
neki.

Egy csöppet lassú volt a reagálásom, de nekem is át kell rágnom magam a sok
levélen. Könnyebb lenne, ha azok akik le akarnak íratkozni, maguk tennék, és
nem szaporítanák az amúgy is jelentős zománc(email)-mennyiséget..

Üdvözlettel

Tóth Sándor