[Csaladtortenet 2] Avasi református temető

nÉMETH eRZSÉBET csipike55 at citromail.hu
2011. Aug. 4., Cs, 21:18:30 CEST

 Kedves Listásokaz alábbi elérhetőségen találtam az avasi református temetőt bemutató kiadványt, amely része a "Temető könyv" adattár amely minden személyt bemutat, akinek sírkövét őrzi a templomkert, a közel négyezer nevet betűrendes mutató őrzi.Mivel a kiadvány elég tartalmas, a témákat az oldalak megjelölésével a keresés megkönnyítése céljából kiírtam (ha már úgyis átnéztem).
Nekem sajnos a pontos elérhetőséget nem sikerült kimásolni, de a címet beírva megtalálható.Üdv.Némethné Erzsébethttp://archivportal.arcanum.hu/kozos/  Dobrossy István: Református templom és temető a miskolci Avason. Miskolc 2003.Ajánlás (Fedor Vilmos) (5. oldal)
Előszó (Dobrossy István) (7.oldal)
Az Avasi templom és temető XVIII. évszázada (Gyulai Éva)  (9. oldal)
 A temető története és állapota az ezredfordulón (Dobrossy István) (25.oldal)
Temetkezési helyek a templomban, sírok a templom környezetében, emlékművek a temetőben (Deák Gábor) (67. oldal)

Temetőkönyv. Az Avasi református temető adattára. Összeállította Dobrossy István (89. oldal) „Az adattárat és a térképet használó - olvasó bízunk benne - nemcsak a temetőben tud majd tájékozódni,hanem olyan személyeket is felfedez, akik számára valamikor fontosak voltak.”I/A-B-C. parcellák (91.oldal)
II/A-B-C-D. parcellák (155.oldal)
III/A-B-C-D. parcellák (206.oldal)
IV. parcella (291. oldal)
V . parcella (301. oldal)
Mutató (307-339. oldal)
A temető védett, áthelyezett sírkövei a parcellák szélén. Összeállította: Üveges Tamás (341. oldal)
„Ami elmúlt lesz élővé, s minden holtnak hitt kő mesélni kezd.”
Az I-V. parcellák szegélykövei (343. oldal)
Helytörténeti kutatótábor a műemléki avasi református temetőben (Rémiás Tibor-Titkos Sándorné) (375. oldal)
Építészeti fejlesztés az Avasi református templom és temető térségében a történelmi Avason (Rudolf Mihály) (389. oldal)