[Csaladtortenet 2] Budapesti temetok nyilvantartasai

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2011. Aug. 6., Szo, 03:28:35 CEST

Nem azért, mert kötekedő vagyok (mert az vagyok, de most nem azért írok):

Kedves Gyula, miért éppen ő maradt volna a helyén? A munkáját ugyan
sohasem érhette kritika, de hát...

Kedves Gábor, ha egészen pontosak akarnánk lenni, akkor nem "a budapesti
temetők a BTI...", hanem "a budapesti legalább 50 temető közül 15 a
BTI..." lenne a helyesb.

Kedves Peppi, emlékeim szerint a rendesb temetőkben kétféle kimutatás
található: 1/ Időrendben a temetések, ki rendelte meg, ki a
sírfenntartó, ki az elhunyt, hová temették (mint egy anyakönyv) és 2/
afféle szűkített index az adott évről, esetleges utólagos áttemetések
feltüntetésével. Az, hogy kit hová temettek, ha meg áttemették vagy
felszámolták, akkor most hol van, az nyilvános adat (és mindig
készségesen ki is kerestetett), a temettető vagy sírfenntartó nem (én
pl. megtaláltam teljesen véletlenül ükanyám sírját egy kis faluban,
ahova egyik lánya férjhez ment és ahol ő éppen, mint utólag kiderült a
helyi halotti akv-ből, látogatóban meghalt, de nem tudhatom meg legális
úton, hogy van-e ma egy valahányadik unokatestvérem a faluban). Láttam
már harmadik aspektust is, de azt csak digitális változatban, Győrben:
Adott sírban ki nyugszik - márpedig 10-20 személy is lehet egy
kriptában, ha a megszüntetett temetőkből áthozottak csontjait (tehát nem
koporsót, csak dobozt) is figyelembe vesszük. Boldogok azok, kik Győrben
kutakodnak, mert amit interneten nem találnak meg - és kevés ilyen
temetői adat van - azt készséges helyi munkaerő pótolja.

Üdv,
Viktor