[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2011. Aug. 9., K, 23:29:13 CEST

Kedves Dia!

A feles dohányos a termés feléért megműveli a más földjét, vagy ilyesmi, -
tehát nem leszokófélben lévő bagóst jelent, mint először hittem.. :)

A napszámos különféle ágban egy erőltetett, hivataloskodó, a bürökrácia
előfutáraként megjelent kifejezés.
Napszámban dolgozik, amit tud, amit elvállal, vagy amit rábíznak, tehát nem
csak földet művel és ezért nem "földműves".
Tk. nem foglalkozás, hanem életforma, csak valamit be kellett írni.

Van olyan is, hogy "kisbirtokos és napszámos": Van földje, megműveli és ha
kész még elvállal bármit, hogy pénz keressen.

Alapból három féle foglalkozás létezett:
földműves
mesterember
szellemi (lelkész, kántor, tanító)

És ezek keményen öröklődtek.

üdv: Előd

Kedves Mindenki!

Több felmenőmnél szerepel a foglalkozásnál, hogy "*feles dohányos*" ,
valamint találtam egy olyat, hogy "*napszámos különféle ágban*"?
Ezeket hogy értsem pontosan?