[Csaladtortenet 2] Lajoskomáromi betelepítések

Roland Ákos Jakab gunslingernew at yahoo.co.uk
2011. Aug. 10., Sze, 15:25:41 CEST

Kedves listatagok!

Kérlek segítsetek! Lajoskomárom telepítési adatait keresem. Pontosabban egy
(feltehetően) evangélikus tót, Czaltyik/Czaltik Pál származási helyét. 1785
körül született valahol. 1823-ban Bakonycsernyén az evangélikus anyakönyvben
bukkantam rá, ahol "Viduus Lajoskomaromiensis" megnevezéssel szerepel a
házasságkötések között. Ez minden amit a származásáról tudok.

Lajoskomárom az egyik legutolsó (1802-es) tömbszerű betelepítéssel létrejött
magyar település, Batthyány Lajos uradalmához tartozott. Az interneten az alábbi
információt találtam róla Demeter Zsófia tollából:

"A  [lajoskomáromi] telepítő szerződés szövege 1802. március 7-én született az
Enyingen  tartott tisztiszéken, s Hegedűs György prefektusként írta alá. A
telepítési felhívást a környező megyékben is kibocsátották."

A cikkben szereplő források:

Dani Lukács, 1989. Lajoskomárom. Fejér Megyei Történeti Évkönyv. 20.
Székesfehérvár. 134-172.
Demeter Zsófia, 1998. Lajoskomárom telepítése. Honismeret, XXVI. évf. 1. 26-30.
Szakáts László, 1965. A lajoskomáromi evangelikus egyházközség története.
Kézirat. IKM. A.
Záborszky Jenő, 1966. Lajoskomárom község története. Kézirat. IKM. A.
Záborszky Jenő, 1968. Lajoskomárom telepítéséről.Fejér Megyei Szemle.5. 160-162.

Ha valakinek megvan valamelyik vagy bármi infója volna, kérem segítsen.

Üdv: Ákos