[Csaladtortenet 2] Patócs

Erzsi Kovácsné keresone at gmail.com
2011. Aug. 12., P, 13:55:35 CEST

Kedves Kutatótársak!

Hosszú évek óta keresem Parócs Mihály és Csucszi Katalin illetve Czuczi
József és Patócs Anna származási helyét. Ugyanis ők jöttek ide 1786 táján
Hódmezővásárhelyre. A környékbeli települések nagy részését átnéztem, sehol
nem akadtam nyomunkra.
Most sem az én érdemem volt, hogy meglettek, hanem Pataky László
listatársunké.  Patócs Mihály az Ő ősei között is szerepel. Ő akadt rájuk
Tarnazsadányban és Tarnamérán. Születési időpont, házasságkötés, szülők.
Nagy öröm ez számomra és csak köszönettel tartozom érte. Természetesen ez
újabb kérdések vett fel, de ez a szép a kutatásban. Érdekessége a dolognak,
hogy a szülők: Patócs György és Csomor Judit 1807-ben már Péterrévén éltek,
igaz akkor már nem voltak  fiatalok.

Köszönettel tartozom Mihalik Bélának és Benke Zolinak is, mert évekkel
ezelőtt már felhívták a figyelmemet, hogy a Heves megyei úrbéri tabellákban
találkoztak Tarnazsadányban Patócs Györggyel. Csak én akkor nem tudtam
utánanézni, aztán megfeledkeztem róla.
Szintén köszönet illeti Hős Nagy Tibort, aki A Tiszai Korona-kerület
telepítéstörténete c. könyvre felhívta figyelmemet, többek között a fent
említett P.Gy és Cs. J. házaspárra, akikről olvasott a könyvben. Azóta már
én is átnéztem.

Erről szólt a régi lista, hogy segítettünk egymásnak és örültünk egymás
sikereinek. Örömmel látom, hogy ez a mostani két lista is ilyen. Ezért is
osztottam meg veletek.
Nem tudom a fent emlegetett kutatótársak itt vannak-e a listán? Remélem
olvassák ők is levelemet.

Mindekinek sikeres kutatást kívánok: Kovácsné Erzsi