[Csaladtortenet 2] házasodási szokások + bemutatkozás

KurucsaI Pál kurucsai at gmail.com
2011. Aug. 13., Szo, 07:40:42 CEST

Kedves Lista!

Ismer valaki olyan könyvet, munkát, amely a 18. századi (esetleg 19.
századi) házasodási szokásokkal foglalkozik? Ilyenekre gondolok:
- a menyasszonyt és a vőlegényt miszerint választották ki a szülők?
-  a lakodalmat melyik háznál tartották?
- a házassági tanúk kik közül kerültek ki?
etc

Bocsánat, hogy előre tettem a kérdésem, de lehet, hogy nem mindenki olvassa
végig a levelem :)

26éves friss házasként Bácsbokodon élek. Terület- és vidékfejlesztési
szakirányú gazdasági agrármérnök diplomával az államigazgatásban dolgozom
helyszíni ellenőrként. Családom történetével 7 éve foglalkozom komolyabban.
Anyai nagyanyám családja gondosan megőrzött egy doboz iratot a 1880-tól
kezdve, van közöttük árvaszéki irat, végrrendelet, különböző peres iratok,
illetve fényképek. Nagyszüleim már rég nem élnek. Nagynéném volt ezen az
ágon az utolsó, aki tudott volna mesélni. Az ő halálával döbbentem rá, hogy
hiába a kazal régi fotó, ha mit sem tudok róluk...
A főbb kutatott nevek:
Kurucsai (bárhol), Baranyi (Kiskunmajsa, eredetük ismeretlen), Csomor
(Kiskunmajsa), Ferencz (Péterréve), Hideg (Péterréve), Farkas (Horgos),
Holló Szabó (Kiskunfélegyháza), Gácsi Kiss (Kiskunfélegyháza), Horváth
(Jánoshalma), Matuz (Jánoshalma), etc

Üdv,
Pali