[Csaladtortenet 2] nevek előtti betű

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2011. Aug. 14., V, 21:00:55 CEST

Kedves Szabolcs!
Tapasztalataim szerint tipikusan valamilyen ragadványnév rövidítése a
vezetéknév előtti betű.
A K. Szabó pl. egy osztálytársamnál a Kondás nevet fedte. A Cs. Kovács
az öcsém barátjánál a Csordás ragadványnévre utalt.
Azt viszont annak idején elfelejtettem pontosan megtudakolni, hogy
egykori gimnáziumi igazgatónk: a H. Kovács Mihály esetén a H mire utalt.
A gimnazisták ezt egyszerűen fejtették meg... (H. Kovács Mihály volt az
egyik behívott egyetemista tanú, amikor József Attilát Horger Antal
eltávolította az egyetemről.)
A miután az igazgató úr magyar-szakos volt, egy időmértékes verseléses
anekdóta is járta annak idején, mely szerint:
becsengetés után az egyik diák hármasával vette a lépcsöket, s
nekiütközött az igazgató úr pocakjának. Mire H. Kovács Mihály ímígyen
nyitotta időmértékes szólásra ajkait:
"Pont a hasamba szaladt ez a marha paraszt!
Menj haza, mond meg apádnak:
kössön a jászol elébe szamárnak!"
BalásPista