[Csaladtortenet 2] [MACSE: 1261] FW: Csak hogy tudd ! ! ! nemigazán családtörténet de történelem

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2011. Aug. 19., P, 23:30:59 CEST

Kedves Jenő,

Nincs pikánsabb (vagy számomra gyomorforgatóbb), mint ha valaki szlovák
származása ellenére (és a nevedből erre következtetek) a tótokat oltja
és ekézi. Vagyis némileg paradox módon szarik az őseire (elnézést a
szóért, utoljára használom) egy családkutató fórumon. Ha már ilyen
ökörségeket terjesztesz, meg tudod-e egyébként mondani, hogy amennyiben
a képen látható árpádháziak, Habsburgok, Anjouk stb. nem voltak királyai
a szlovákoknak vagy bármely nevű őseiknek, akkor kik voltak ugyanezen
időkben az uralkodóik? Ne törd a fejed, elárulom - ezek a királyok
voltak a szlovákok (vagy bármely nevű őseik) uralkodói, csakúgy, mint a
Medence összes népének, böszörményektől a szászokon át a kunokig.

Kedves Aurél,
Amit írsz, az ugyanolyan egyszerű elmére vall, mint mondjuk Slota,
ne'adj'Isten Benes (nem az a Benes, aki Jenő levelének ottfelejtett
címsorában szerepel, hanem a csehszlovák): Egy vagy több ember csinál
valamit, erre az egész népet mocskoljuk. Azért berzenkedem, mert sok
szlovákkal vagyok üzleti kapcsolatban, mindegyik korrekt, rendes ember.
Tehát nem a tótok a szemetek, hanem egyes tótok. Ha Burgenlandban a
bűncselekmények felét magyarok követik el, attól még a magyarok nem
bűnözők, csak vannak közöttük. Ha magyarok Újvidéken ezreket mészároltak
le a "hideg napokon", arra nem válasz Isterbác (ahol anyám négy
unokatestvére halt meg). Ha Te ilyeneket írsz, miért várod el, hogy
egyes szlovák barom nacionalisták ne csinálják ugyanezt az általánosítást.

Kedves Mindketten,
Kérlek, ne reagáljatok a levelemre, címeitekről érkező üzenetek a szűrőn
át a kukába vannak irányítva, mert oda is valók.

Keves Illetékes Kollégák,
Kérem, töröljetek mind a macse@, mind a csaladtortenet@ listáról,
valamint az Egyesületből. Az ezen címekről érkező leveleket ugyanoda
irányítom. Hadd válogassam meg, milyen színvonalú leveleket olvasok. Ha
ilyeneket akarok, majd látogatom a kuruc.infót.

Nem tudom, miért, de úgy érzem, hogy utoljára egy élményem még ide
kívánkozik: Még Romániában laktam, amikor Bukarestben egyik késő este
(annak mondom, akinek van helyismerete:) a Dorobantilor úton, a Iancu de
Hunedoara (magyarul: Hunyadi János) körút sarkától éppen, hogy csak
kifelé álltam az utcán és mobiltelefonáltam magyarul. Odajött hozzám egy
nagyon csinos fiatal nő, és kérlelt, tegyem le a telefont. Ettől ideges
lettem, de aztán eszembe jutott, hogy biztos fontos lehet, meg is tettem
egy fél perc múlva. Azt mondta, hogy bevásárlásból megy haza, a
szupermarkettől követte egy ideig egy gyanús alak, akit már látott, aki
tudja, hol lakik és aki talán a lépcsőházban várja és ki akarja rabolni
(az utcai meg a bolti rablások elég gyakoriak voltak akkoriban).
Megkért, hogy kísérjem haza, talán 200 méterre. A lépcsőházukban tényleg
ott állt egy sötét alak, igyekeztem határozottan viselkedni,
kifejezéstelen arccal folyamatosan a szemébe nézni (ahogy amerikai
filemben láttam...), a bal kezemben a csajszi cekkerjeinek egy része, a
jobbott viszont a zsebemben tartottam. Azt persze nem tudta, hogy ott
egy 40 centis rugós kés van, meg azt sem, hogy amikor 30 kilóval
fiatalabb voltam, egy nagyobb kosárnyi érmet gyűjtöttem japán
küzdősportokból, de így is elegendő volt, hogy ne mozduljon meg. A
hölgyet persze felkísértem, ha már ott voltam, és akkor azt mondta, hogy
most 180 fokban megváltozott a véleménye a magyarokról. Egy pillanatig
nem tudtam, bemossak-e neki ezért, de aztán úgy döntöttem, hogy pont
ellenkezőleg: Inkább örülök annak, hogy egy román magyarokról alkotott
véleményét jó irányba befolyásolhattam. Szerintem ez a helyes irány, nem
az összes szomszédunk (kölcsönösnek bizonyuló) mocskolása, ahogy az ő
primitívjeik teszik. Christoph, kérlek, ne reagálj, a Te címed is a
szűrőn van.

Üdvözlettel,

Wilde Viktor