[Csaladtortenet 2] szatler

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Dec. 7., Sze, 11:07:34 CET

Kedves Attila!
Szatler a német Sattler szó magyarosan írva.
Tulajdonképpen "nyeregkészítőt" jelent, de lehet, hogy mivel sok esetben székeket, stb bőrrel húztak be ilyen "kárpitos" munkát is rájuk bíztak. Persze aztán már nem csak bőrrel, hanem más anyaggal való kárpitozást is vállaltak.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -