[Csaladtortenet 2] Csasztensis

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2011. Dec. 8., Cs, 19:12:21 CET

Kedves Ádám!
Ha mégis a baranyai Császta (persze nem túl életszerű, de akár lehet),
akkor:

Császta 1947.IV.01.-én Szászvárral egyesült, majd a Tolna megyei Máza
faluval együtt 1975-től alkották  Mázaszászvárt. Ma (1991-től) az újra
önálló Szászvár része. A r.k.-ok 1945-ig Szászvár, azóta (a Tolna megyei)
Györe plébániájához tartoztak, az izraeliták Mágocshoz, az evangélikusok a
Tolna megyei Izményhez.

Császtáról többet megtudhatsz

Várszegi Alajos: "Szászvár"
   Szászvár Nagyközség Önkormányzati Képviselő Testülete, 1991
   (Benne Császta rövid történetével.)

Felhívom azonban a figyelmed, hogy Balatonboglárnak is van egy Császta nevű
lakótelepe, ami talán korábban önálló volt (ezt nem tudom), de van
Császta-hegy az edelényi kistérségben is (
http://www.edelenyikisterseg.hu/latvanyossag.php?lid=92), stb.
gy