[Csaladtortenet 2] MACSE

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Dec. 9., P, 23:08:38 CET

Kedves András!
Azt hiszem, hogy a "hősi halott" kifejezést nagyon liberálisan értelmezik.
Ugyanis a családom egyik tagja 1945 jan 10-én a Thököli út 96-os című házban halt meg. Kalauz volt, mint a kollegája is aki fél órával később halt meg. Mindkettő fejlövés által.
Vagyis nem voltak katonák. Tudtommal jan 10-én mér nem voltak harcok a XIV. ker-ben. Ezeket az adatokat a halotti anyakönyvből veszem.
A nyilvántartási lap a halál helyeként X. kert jelez, de a nevét sem írja helyesen.
Vagyis mindkét helyről az tűnik ki, hogy nem volt katonák. Legalább is én úgy értelmezem.Lehet, hogy a BSzKRt felállított valami egységet az állomány védelmére vagy mentésére?
De én ebben az adatbázisban azokat is "hősi halott"-ként kezelhetőnek tartom, aki békés polgár volt és az egyik vagy másik oldal véletlenül lőt le, mert kinézett az ablakon.
Azt gondolom nagyon sok olyan halott van, akiről a családja csak annyit tud, hogy eltüntek.  Pl Rakovszky Ödönről is annyit tudtak, hogy 1944-ben eltünt. Csak amikor a mormonok feltették a polgári anyakönyveket tudtuk meg az adatokat. Gondolom jó pár ezer, ha nem több tízezer van, akit esetleg ideig-óráig elvittek kényszermunkára, és szórakozásból, vagy hogy ne legyen tanú, egyszerűen lelőttek. Ezeket aztán messze az otthonuktól hantolta el valaki.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -