[Csaladtortenet 2] RAB-ÓCZ-KI

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2011. Dec. 10., Szo, 10:37:51 CET

Kedves István!

Valóban, ha az illető írni-olvasni sem tudott, akkor még ellenőrízni sem
tudta, nevének melyik változatát írtá-e le különböző dokumentumokba.

Nem úgy értettem, hogy  a nevezett személy írta le a saját nevét, hanem,
mint írtam, ő csak mondta, az írástudó pedig leírta, úgy ahogy helyesnek
vélte, vagy ahogy éppen magyarosítani, tótosítani, ruszinosítni igyekezett
éppen.
Az alapszó valóban a RAB(Ó), ebből a felvidéken divatos -ócz képzővel Rabócz
lett (de már ez a képző is szlávos hatásra utal szerintem).

üdv: Előd