[Csaladtortenet 2] A levéltárakból hiányzó polgári anyakönyvek kutathatósága?

Nyitrai István nyitraid at freemail.hu
2011. Dec. 11., V, 15:12:08 CET

Kedves Levelezőtársak!

 A Nyíregyházi levéltárból az1895-1945. terjedő időszakból, több település polgári anyakönyve hiányzik. (Nekem legfájóbb, a Vásárosnaményi és Tiszaszalkai.)
Több mint egy hónapja, elektronikus levéllel kerestem meg a Vásárosnaményi Anyakönyvvezetőt. Kértem tegye lehetővé, hogy a levéltárból hiányzó Anyakönyvekbe, a kutathatóság határán belül, betekinthessek. A levelemre válasz sem érkezett.
Most elsősorban jogi, közigazgatási ismeretekkel rendelkezők válaszát várnám, hogy ilyen esetben mit lehet tenni? Van e olyan jogszabály, amely alapján kikényszeríthető lenne a betekintés lehetősége?

Köszönettel: Nyitrai István