[Csaladtortenet 2] Kissomlyó

Richárd Inzsöl inzsoel at gmail.com
2011. Dec. 12., H, 09:41:18 CET

Kedves Gyula!
A mai írásmódja szerint: Kissomlyó község valóban Vas megyében található,
és történetesen (bár 2011. szeptember 15-től a Jánosházi Plébánia látja el)
az ottani katolikus híveket az Egyházhetyei Plébánia anyakönyveibe
jegyezték be..., s mivel az egyházashetyei anyakönyvek a fenti időponttól
(illetve már ez év januárjától) nálam vannak Gércén /a volt plébániai
központot, Egyházashetyét és egyik volt filiáját, Borgátát ugyanis
Gércéhez, a másik két volt filiáját Kissomlyót és Dukát pedig Jánosházához
csatolták/ meg is néztem az 1887. augusztus környéki halotti bejegyzéseket,
de sajnos, Felsőbüki Nagy Károly nem szerepel, pedig tudomásom szerint a
Felsőbüki Nagyok mind katolikus vallásúak voltak...
Megnéztem a sitkei anyakönyveket is (Kissitke a Felsőbüki Nagyok másik
központja volt, és bár Egyházashetyétől csaknem 20 km-re található, szintén
ide tartozik, a gércei plébániához...), de abban se találtam halotti
bejegyzését...
Üdv!
Richárd atya