[Csaladtortenet 2] Aláírás megtagadás

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2011. Dec. 13., K, 19:00:09 CET

 Kedves Listatársak!

Az állami anyakönyvezés első éveiben már többször találkoztam azzal, idézem:
"A férj és a feleség által az aláírás - mint vallásukkal ellenkező körülmény- megtagadtatott.
A tanúk viszont aláírták.
Római katolikus vallásúak voltak főként, arra is gondoltam, hogy esetleg írástudatlanság miatt,
de ezt az ötletet elvetettem, mert később a gyermekek születésénél az apa aláírta a bejelentéseket, másrészt túlnyomórészt jómódú gazdák voltak, tehát ezért kizártam az írástudatlanságot.
Mi lehetett ez a vallási körülmény, ami miatt egyesek megtagadták az aláírást?
Üdvözlettel: Imi