AW: [Csaladtortenet 2] aláírás megtagadás

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Dec. 13., K, 21:32:42 CET

Kedves Listatársak!
Evvel a jelenséggel én nemsokkal azután találkoztam, hogy a mormonok feltették az anyakönyveket a netre.
Az házasság az I. kerületi anyakönyvbe volt bejegyezve és avval a kitétellel: a házasok vallási okokból megtagadták az aláírást.
A menyasszony apja a Katolikus Néppárt elnöke volt. (Mi mást tehettek?)
Először megijedtem, mi az? Érvényes a házasság egyáltalán.
Ezért felhívtam az I.Ker anyakönyvi hivatalát.
Először nem akartak róla beszélni, de mikor látták, hogy én sokkal többet tudok róluk, mint ami az anyakönyvben van, megváltozott a hangulat és hosszasan elbeszélgettünk azilyen problémákról.
Igen. A házasság az aláírásuk nélkül is érvényes volt.
Annak idején nagy viták voltak a polgári házasság körül. A KNP ellenezte, a Szabadelvűek meg szükségesnek tartották. Így ha megtagadták az aláírást, abból több dologra lehet következtetni.
Egyrészt a párt-szimpátiát, másrészt a hangadók hozzáállását hatalmát is észlelhetjük.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -