[Csaladtortenet 2] 1720-as összeírás online

Völgyi Pál nagybaczoni at citromail.hu
2011. Dec. 14., Sze, 22:35:19 CET

 Inquilinus = zsellér

Nagybaczoni Molnár Ferenc

-- Eredeti üzenet --
Feladó: _R-Istvan-Mögling\(eu\)  <R.Istvan.moegling at rakovszky.eu>Címzett: Csuti Elemér  <scsuti at vnet.hu>, Csuti Elemér  <scsuti at vnet.hu>, Csaladtortenet  <Csaladtortenet at levlista.theka.hu>Elküldve: 2011. december 14. 14:23Tárgy : AW: [Csaladtortenet 2] 1720-as összeírás online
Kedves Elemér!

 Köszönöm az információt, de Sok kérdést vet fel.

 Kedves Listatársak!
 Az adatbázisokban való kutogatás az alábbi kérdéseket vetette fel.
 Gondolom ezek nem egyediek, hanem inkább általánosak, az én találataim talán példaértéküek.

 Személyre kerestem a nyitóoldalon és két találatott adott ki: Erdőbénye és Zsolna.
 De nem tudtam tovább menni.
 Más módszerrel keresve később megtaláltam ezeket.

 Akkor az oldal bal felső sarkában beadtam a Rakovszky nevet, melyet rögtön kiegészített az Imrével és 6 találatott mutatott Túrócz-ban.
 20 egymás utáni oldal, de csak az elsőben szerepel Rakovszky Imre neve:
 http://193.224.149.7/adatbazisokol/documents/1720/teka_24/pagina_067.JPG
 Mi a nyitja ennek?
 Mind a 20 falú földesura volt?

 Akkor egy másik keresetnél két adatbázisban is voltak találatok melyek számomra nem egyértelműek:
 1.) Szebeléb adózói között több Rakovszky is szerepel:
 a.) http://193.224.149.7/adatbazisokol/documents/1715/Teka16/N78_16_144.gif
 Joannes Rakovszky Inq
 inquilinus = bérlő. Sok ilyen és sok Colo(nus) van.
 b.) http://193.224.149.7/adatbazisokol/documents/1715/Teka16/N78_16_145.gif
 R. Martini Rakovszky Colo(nus)
 Az R másnál is előfordul. Mit jelenthet ez?

 Na most az a problémám, hogy összeegyeztethető az Inq és Colo a nemesi származással?
 Az az érzésem, hogy lehetséges. De ezek adózók. Persze ha szerencsém lenne, akkor a nemesi összeírásban is felbukkannának. (Vagy ez az lenne?)
 Sajnos az anyakönyvek a legtöbb helyen csak 1700 körül kezdődnek, így alig lehet majd annak utánajárni, hogy a családom tagjai-e vagy csak névazonosságról van szó.

 Üdv.
 István

 - * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

 - * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -