[Csaladtortenet 2] 1720-as összeírás online

Monika Jalsovsky kosecmonika at gmail.com
2011. Dec. 15., Cs, 20:10:42 CET

Kedves adóügyben jártak listatársak,

én is feltennék egy kérdést ezzel kapcsolatban.
Ha megtalálom egy felmenőmet ebben az összeírásban, abból milyen konkrét
következtetéseket lehet levonni? Mert maga a tény, hogy adózott, igazából
nem sok információ...

Voltak általános kritériumai az adókötelességnek? Földtulajdon nagysága,
háziállatok száma, vagy ilyesmi? Vagy csak a státusz volt a döntő szempont
- mindenki adóköteles aki nem nemes, pap, házatlan zsellér, cseléd, inas,
katona vagy tisztviselő?

Keresgéltem az interneten, de semmi konkrétat nem találtam.

Köszönettel,
Mónika