[Csaladtortenet 2] Marcsinak Rónafő

Csillagné Végh Katalin csillagkata7400 at freemail.hu
2011. Dec. 17., Szo, 17:20:39 CET

Kedves Marcsi,
szeretem ezt a vidéket:))- A környéken érdekelt vagyok. Hegyeshalom, Andau-Tarcsa, Pusztasomorja, Várbalog , Pottendorf
Schwarz, Schneider, Fettik, Jandl...

Internet:

1938—40: A földreform keretében Rónafőre és az egykori mosonszolnoki birtokra / Jesse-birtokra magyarokat telepítenek Dél-Magyarországból és ezeket Ujrónafő és Pünkösdvásár, ma Várbalog néven falvakká építik ki. A telepítési akció célja: a német nyelvű határterület magyarosítása. A MOSONVÁRMEGYE megyei újság egyik cikkében 1939 január 1-jén a nyugdíjazott mosonszolnoki Erényi plébános a mosonszolnoki napszámosoknak a földreformnál történt figyelmen kívül hagyását kritizálja, mivel az újólag felosztott uradalmi földeket évszázadok óta azok művelik.

Kellemes ünnepi találatot! Kati