AW: [Csaladtortenet 2] Koch család ...

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Dec. 30., P, 13:28:15 CET

Kedves István!

Gondolom elütötted a billentyűket mikor "Rakowszki Úr"-t írtál.
1.) nem szeretem, ha itt a listán valaki "úr"-oz engem.
2.) nem "Rakowszki", hanem Rakovszky. Itt, ha valamilyen hivatalnok így írná a nevemet, akkor megkövetelem tőle, hogy javítsa ki, mégpedig úgy, hogy a teljes nevemet írja ki, ahogy az az angol útlevelemben van: "Rakovszky de Nagyrákó et Kelemenfalva". Nem ismétlik meg az elírást, mert az akkor nekik töbletmunkát jelent. A család magyar, mindig is a magyar helyesírás szerint írta - mármint amikor már volt ilyen. Az i/y lényegtelen, mert régebben helyi szokás szerint írták.
Pl Debrecenben Rakovszky Dániel neve az ak-ben kezdetben i-vel volt, majd az egységesűlő helyesírás hatására már y-nal. ('Susanna -> Zsuzsanna).
Az csak egy "urban legend", hogy az y nemességet jelent, míg az í az ellenkezőjét. A rimaszombati anyakönyvben találtam "Várady"-t mely mellett ott állt, hogy cigány!

De sajnos Dohnány-ról nem tudok sokat, csak annyit, hogy elérhetők az interneten is:
RC: https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-22637-12136-80?cc=1554443&wc=12759999
Más vallású nincs is.

Érdekes a mormonok ismeretlhiánya: Evangélikus, Evangelikus Református és Református Keresztény számukra HÁROM különböző vallás/felekezet!

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -