[Csaladtortenet 2] móring

Adorján Éva adeva40 at freemail.hu
2011. Júl. 8., P, 17:42:24 CEST

Én is olvastam egy 1866-ban Dadon kötött házassági /móring/ szerződésről. Ebben a vőlegény móringja 100 osztrák értékű forint, a menyasszonyé egy katonaágy, mely áll: egy dunyha,egy párna, ,két vánkos, két lepedő,és két törülköző kendőből, még pedig olyan megjegyzéssel,hogy ha a menyasszony 3 év alatt utód nélkül elhal, a katonaágyat hátramaradt férjétől semmiféle szin alatt senki vissza nem követelheti.  Ezzel  a katonaágy elnevezéssel  eddig még nem találkoztam.Kérdésem hallott már róla valaki? üdv. Éva