[Csaladtortenet 2] Tanmese

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2011. Nov. 3., Cs, 23:31:17 CET

Tisztelt Levtársak!

*Előrebocsátom, hogy senkit nem bírálok és senkit nem szidok, csak
egyszerűen értetlenül állok a dolgok előtt.*

Erre szoktam mondani:

*"Biztos én vagyok a hülye!"*

Néhány napja kérdeztem Gorzó Bertalan könyvét a Szatmár vármegye nemes
családjairól, ahol a nagyalmási Balogh családot kerestem, hogy az
oldalágakra vonatkozó családfakutatásaimhoz infókat gyűjthessek.

Neveket nem mondok, mert ebből a szempontból nem érdekes de:

Több listatárs ígérte, hogy elküldi a keresett bejegyzést a könyvből. Végül
meg is érkeztek az infók.
1. Volt, aki azt mondta: a könyv megvan neki, a családra vonatkozó részt
bescannelte nekem és nagyon kedvesen elküldte.
2.Más listatárs, aki állította, hogy neki is megvan a könyv, azt felelte:
nincsen benne ilyen család.
3. Ma jött egy újabb levél, melyben a kedves levelezőpartner felajánlotta,
hogy elküldi az egész könyvet. Kértem, tegye meg magánban és el is küldte,
ahol nagyon sok szép adatot találtam, csak sajnos a nagyalmási Balogh
családról nem volt benne semmi. Ennek a szerzői: ifj dr. Reiszig Ede és
Gorzó Bertalan. Szóval: Amit utóljára kaptam eddig, az egy átdolgozott
példány lehet, hogy sikerült ennek a családnak kimaradnia belőle?

Na erre vonatkozik az általam aláhúzott imént írott idézőjelben közölt
mondatom. És ilyenkor én csak azt kérdem: Mi az igazság? Ugyan azon a
könyvnek ilyen különbözőek lehetnek a kiadásai?

Igazából a kérdésem pusztán "plátói", ha lehet ilyenről beszélni.

Tisztelettel:

S. Tamás

U. i.: Utólag is újra szeretném megköszönni az infókat, mert igencsak
hasznosak és tanulságosak voltak.