túl sok levél

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Nov. 9., Sze, 14:55:27 CET

Kedves János!
Engem is zavar, hogy minden levelt két példányban kapok, de egyelőra magam is a "Válasz mindenkinek" "gomb"-ra kattintok.
Jó lenne, ha a MACSE-lista moderált lenne.
1. lépés: aki nem egyeztetni a a két listát.
Mindenkit aki csak a MACSE listán van, felkérni, hogy iratkozzon fel a theka listára is, vagy pedig kevesebb levelet fog kapni.
2. lépés: minden olyan levelet, amely mind a két listának van cí.ezve, automatikusan leállítani.
Ezéltal mindenki csak egy levelet kapna, kivéve, ha valami nagyon fontos MACSE levél lenne, amit a MACSE listán kívülieknek is meg kell kapniuk. De ez esetben annak a kétszeri - különböző címekre való elküldése sem lenne nagy probléma. (azt hiszem ezeket hónaponként nézve egy kézen is meg lehetne számolni.)

Tegnap tisztítottam a póstaládámat. 634 Theka és 1837 MACSE levél jött be. Persze a MACSE korábban kezdődött és még lehetnek Theka levelek a póstaládában, mert sokan megváltoztatják a cím nevét. Így jönnek Theka levelek "családtörténet", "családtörténeti lista", "családtörténeti levlista", stb címre.
Jó lenne megállapodni egy közös megjelölésben ha valaki saját néven akarja a címet tárolni.
Javasolnám a "Családtörténet Theka" és "Családtörténet MACSE" neveket. Így a cím a tárolt címek között elég elől figlal helyet, tehát könnyebb elérni.
(Én a gyakran használt címeket "_"-el kezdem. Ez a felismerésnél nem okoz problémát.)

Sajnos ez nagyon megnehezíti a szortírozásukat. Minden levelet külön meg kell nézni, hogy MACSE vagy Theka.
(Én külön-külön tárolom őket, a duplikálást ignorálom - biztos ami biztos - ha valami baj történik egyiken csak megmarad a levél.

A levelek kétszeri megjelelenésével az is a baj, hogy a privátban küldötteket esetleg nem is észleljük.

Ami a "témára" való ügyelést illeti, én is nagyon sokszor bűnös vagyok abban, hogy nem változtatom meg, mert egyszerűen lusta vagyok új levelet kezdeni, így egy meglevőt használok címforrásként. (Nálam az Outlook minden új levelet a német tastaturával indít, kézzel kell átállítanom. Ezért kényelmesebb egy meglevőt "megerőszakolnom". És a csata hevében elfelejtem a témát megváltoztatni.

Én is csak ember vagyok, mint a lista minden tagja, így amit fentebb leírtam talán sokunkra vonatkozik. Fogadjuk el egymást a hibáinkkal együtt, de próbáljunk magunkon a többiek kedvéért javítani.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -