[Csaladtortenet 2] Észrevétel a felvidéki anyaghoz

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2011. Nov. 9., Sze, 17:04:31 CET

Az egyházit fotózták, hisz az egésznek a neve is az ( Church and Synagogue)
Pl . Terhelynél még a mikrofilmen lévő felvételek lettek digitalizálva, ezek
régi fotózások.

Amúgy jól néznénk ki, ha az egyházi anyakönyvek "köszönő viszonyban sem
lennének a valósággal".
Vannak hibák az egyháziakban természetesen, de az államiakban majdmegannyi,
pedig abban nem szabadna.....

Egyébként nem értem mi  a gond a halálesetek számával.
Csengerben 1890 körül kb. 2000 reformátusra jut 60-80 református halott
évenként.

üdv: Előd

----------------------------

Terhely-ről 1 film van feltöltve, 95 kocka

A kezdő felvételen lévő első bejegyzés dátuma 1895.8.2, folyószám 127.

Az utolsó bejegyzés dátuma 1907, nyelv latin.  Tehát nyilván az egyházi
anyakönyveket fotózták.

De ugye 1895 október 1-től az állami a hivatalos.

Nekem nincs kifogásom az egyházi anyakönyvekkel szemben, de adott
esetben köszönőviszonyban sem lehet a valósággal.

12 év alatt 95 kép, képenként 15 bejegyzéssel ez nagyjából kevesebb,
mint 1500 haláleset. Évenként 140 haláleset ott, ahol a Wikipédia
szerint 1910-ben közel 4000 ember élt. ( plusz a környező települések
hatása, amit ide vezettek be).

Üdv

Tamás