[Csaladtortenet 2] "de eadem"

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Nov. 10., Cs, 19:42:56 CET

Kedves Magdi!
Ez a nemesi "előnevek" rövidítése volt.
Pl nagyrákói Rakovszky helyett  Rakovszky de eadem került be az anyakönyvekbe. Ezzel leegyszerűsítatték maguknak a dolgokat.
De ez is azt mutatja, hogy az "előnevek" eredetileg család-megkülönböztető nevek voltak. Meg kellett különböztetni az azonos nevű családokat, ezt pedig a birtokuk, ősi fészkük alapján volt a legegyszerűbb.
(DE mi a jogi különbség a "családmegkülönböztető betű" és a "családmegkülönböztető név" között. Szerintem semmi. Ennek pedig bele kell kerülnie az anyakönyvi törvénybe: vagy mind a kettő a név részének számít, vagy egyik sem. A megkülönböztetés alapvető alkotmány-jogi problémát okoz. Az, hogy az egyik régebbi mint a másik (ha így van!) az nem lehet ok. )
Tehát az anyakönyvi törvényt nagyon sok okból lehet támadni. Olyanokból is, amelyek azt esetleg az Európai Emberi Jogi Bíróság elé vihetik, ha a mai formájában marad. (Pl, hogy csak két keresztneve lehet valakinek. )

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -