[Csaladtortenet 2] Liebengúthok Schalkendorff-ban

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2011. Nov. 16., Sze, 20:54:43 CET

Kedves Angéla,

1675
nincs utalás Hans és Fritz rokoni kapcsolatára - én legalábbis nem tudtam
kihámozni a szövegből. Olvasatomban:

Die Vatters sind gewesen Hanß Liebenguth, wie auch Fritz Liebenguth ...
Geselle, und Apollonia...
([kereszt]apák voltak Hans Liebenguth, egyúttal Fritz Liebenguth ...
napszámosok, és Apollonia...)

1676
14. Junii. Hanß Liebenguth und
Anna seine Haußfraw ein jungestöch-
terlein zu Buchsweiller tauften wissen(?),
ist genennet worden Anna Apollonia

kb. (régies németben sem vagyok nagyon jó :) :
Juni 14-én H.L és felesége Anna egy leánykát? kereszteltettek
Buschweilerben, akit Anna Apolloniának neveztek

A következő kép tetején szerintem nem ehhez a bejegyzéshez tartozó
folytatás van - mindkét csatolt kép "jobb oldali" anyakönyvlapot ábrázol,
holott Anna bejegyzésének egy "bal oldali" lapon kellene folytatódnia. Vagy
ekkora litániát írtak volna róla?

1677
az augusztus 22-i bejegyzésnél egy Martha, Claus Liebenguth neje, mint
keresztanya (legalsó sor), Schalkendorfból.

ennyit tudtam segíteni... talán Németbe "szakadt" listatársaink többet
tudnak hozzáfűzni...?

Üdv:
Krisztián