[Csaladtortenet 2] törvénytelen gyerek #s anyakönyvek

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2011. Nov. 24., Cs, 21:33:58 CET

> 2.) Mikor számít egy gyerek törvénytelennek?Általában régen ha a szülők nem voltak házasak, törvénytelen/illegitim volt beírva.
> De azt nem láttam eddig, hogy kijavították volna, ha utólag összeházasodtak.

én rengetegszer - X-szel kötött házasság által törvényesíttetett.
Egyháziban sokszor, de már államiban is láttam ilyen jellegű
bejegyzést.

> Mikor lehet/érdemes abbahagyni az anyakönyv vizsgálatát?
> Tehát nem elméleti, hanem gyakorlati felső határról van szó.
> Pl. a 15. gyerek születésénél az anya 40 éves volt, máshol a 14. gyereknél 44 éves, ill. a 10.-nél 43.

45-ig nyugodtan elmehetsz. De ha nagyjából azonos intervallum telik el
két gyerek születése között, akkor ha egyszer csak megszakad ez a
lánc, még 5 évet szoktam megpörgetni, hogy hátha...

K.