AW: [Csaladtortenet 2] ] törvénytelen gyerek #s anyakönyvek

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Nov. 25., P, 09:48:22 CET

Kedves József!
Szerintem az helyi "törvény" volt.
Olvastam már rég, hogy horvát/dalmát(?) helyeken csak az első gyerek születése után házasodhattak össze.
De ez itt nálunk (Bajorország) sem ismeretlen.
Ezek helyi társadalmi szokások. Több okot is lehet rá találni:
1.) a belterjes hézasságoknál fennálló veszély örökletes betegségek továbbadására:
Ha egészséges a gyerek, akkor házasodhatnak, ha pedig nem, akkor próbálják meg más partnerrel.
2.) gazdasági okok: a házasélet megkezdéséhez kellett egy alaptőke.
A katonaságnál komoly írásbeli szabályok voltak erre.
Viszon nehezen tudom elképzelni, hogy a fiatal "jegyespár" körbejárja a rokonságot: adjatok pénzt, hogy összeházasodhassunk.
Viszont ha már ott van a gyerek, akkor esetleg kérni sem kell, mert a rokonok számára is szégyen lenne ha a csöppség fattyúként nevelkedne fel.
Így talán kérés nélkül is összeadták a szükségeseket, hogy a szülűk megházasodhassanak.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -