[Csaladtortenet 2] FW: Az akv-i eljárásról szóló törv. módosítása?

Éva Bausz-Marton bauszgyorgyne at gmail.com
2011. Nov. 30., Sze, 19:58:13 CET

Kedves Mindenki !
A BLF honlapjáról kimásolva küldöm
Üdv
Éva

"Tisztelt Kollégák!

   A parlament ez év november 21-én - a 2012. évi költségvetést megalapozó
törvény keretében - módosította a 2012. január 1-jével életbe lépő
anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvényt. Ennek értelmében a
levéltárakban őrzött anyakönyvi másodpéldányokban történő kutatáskor
továbbra is az eddigi szabályok maradnak érvényben, azaz a haláltól
számított 30, illetve a születéstől számított 90 év eltelte marad a
kutathatóság időhatára.

A kihirdetésre váró törvényszöveg a következő:

67.§. Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 79. § (2)
bekezdése a következő szöveggel lép hatályba:
"(2) A levéltár által őrzött anyakönyvbe bejegyzett adat megismerésére a
közlevéltárakról szóló törvénynek a közlevéltár anyagában történő kutatásra
vonatkozó szabályait kell alkalmazni azzal, hogy a védelmi időt az
anyakönyvi alapbejegyzéstől kell számítani ."