[Csaladtortenet 2] [MACSE: 1769] ? Gen_Pluswin

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2011. Okt. 13., Cs, 11:45:44 CEST

Kedves Kristóf,

A Gen_Plus Gisbert Berwe német fejlesztő programja. Különlegessége a többi családfaprogrammal szemben az Ortsfamilienbuch kiegészítő modulja, amivel, nevéhez híven, egész helységek családkönyvét lehet összefoglalni. A program honlapja a következő: http://www.genpluswin.de/, ahonnan egy tesztverziót le lehet tölteni és további információt lehet szerezni a programról.

Sajnos, a tesztverzióhoz nem lehet hozzáadni az Ortsfamilienbuch kiegészítőt. A program különben a megszokott tulajdonságokkal rendelkezik, felhasználói felülete kicsit régies.

A teljes verzió ára 65 euró, az említett kiegészítő újabb 20 euróban kerül. A németországi Computergenealogie családkutató egyesület (http://www.genealogy.net/, http://www.online-ofb.de/ ) tagjai ezzel a programmal készítik el a saját helység-családkönyveiket. További információt ez egyesület honlapján itt: http://wiki-de.genealogy.net/Gen_Plus olvashatunk.

A tesztverziót többször használtam azzal a céllal, hogy megismerjem a programot. Nem találtam semmilyen kirívó hiányt vagy különlegességet az ismert családfaprogramokkal szemben. Sajnos az Ortsfamilienbuch kiegészítő nem ismerem, viszont más kutatók tapasztalata szerint jól működik. Úgy vettem észre, hogy aki intenzíven használja a Gen_Plus programot, az az Ortsfamilienbuch kiegészítő végett használja.

Üdv,

Csaba