[Csaladtortenet 2] orphanus = árva (KIMA család)

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2011. Okt. 25., K, 19:45:53 CEST

Kedves Lista!

Köszönöm Mindenkinek az *árva* megfejtést, szinte mindenki ezt írta, és ha rendesen ki tudom olvasni a szót (vagy ismerem) akkor a kölönböző szótár- és fordítóoldalakkal is le tudtam volna fordíttatni.

Mivel a szülőket árva (néhai szülőkkel rendelkező) személyeknél is ki szokták írni, arra gyanakszom, hogy ő maga sem tudta a szüleit, hisz a házasságkor 22 évesen csak emlékezett volna a nevükre, így ha Szilágysomlyón 1810 körül nem szerepel a születése, akkor ez az ágam itt megáll...

A családnév egyébként KIMA, és sikerült az összes (korábban egybeszedett) debreceni és környéki Kima családot a saját Kima ágamhoz csatolni. Ez
Egy békési ág még csatolásra vár, de több nemigen van az országban.

Az északkelet-szlovákiai görög katólikus (ruszin-tót?) Telepócon (Telepovce, ma Osadne) az anyakönyvben több Kima, Kimov, Kimak családot találtam.
Lehet innen származna az ÁRVA...

üdv: Előd