[Csaladtortenet 2] PERSIUS von Lohnsdorf Sopron

Hegedűs család hegedus.csalad at t-online.hu
2011. Okt. 28., P, 14:52:50 CEST

Kedves Zsuzsi!

Idézet Házi Jenő: Soproni polgárcsaládok c. könyvéből (I. kötet, 137. o.):
"Poch György polgárfiú, 1663-ban volt 46 éves (tjkv. 256.), tehát 1617-ben született. (...) Első nejének halála után, 1654. XI. 17-én már mint belső tanácsos és a Szent György-templom templomatyja Anna Máriával, a néhai Persius Fülöp császári palotagróf és Linzben felső-ausztriai archiater, valamint Rädtlinger Mária lányával lép házasságra (Ev. 33.). Nejével előkelő külföldi rokonságot és Regensburggal szoros kapcsolatot szerez magának, amelynek 'schutzverwalter"-e lesz. Ezek után nem csodálkozhatunk azon, hogy e házaspár végrendeletét is Regensburgban írta meg, éspedig az asszony 1663. XII. 23-án, a férfi 1664. II. 9-én (Lad. P fasc. 4, Nr 180.). Egyetlen fiú maradt utánuk, György Fülöp, aki 1669-ben Bécsben meghalt, így a vagyon a rokonság között került szétosztásra (tjkv. 29., 321--329.)."

Sajnos Házi könyvéből nem derül ki, hogy Philipp Persiusnak volt-e még gyermeke Anna Marián kívül. A fenti szövegben szerepel a végrendelet és a tanácsjegyzökönyv jelzete, azokban biztosan van adat a többi leszármazottról.

Itt egy cikk Perseus életéről és munkásságáról, de ezt gondolom már ismerik az osztrák kutatók: http://www.ooegeschichte.at/uploads/tx_iafbibliografiedb/hjstl_1961_0097-0118.pdf

Üdvözlettel
Hegedűs Gyula

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 6582 (20111028) __________