[Csaladtortenet 2] (nem) hiányzó oldalak

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2011. Sze. 14., Sze, 15:03:04 CEST

Kedves Klára és Többiek!

A mormon szkennelés nem volt figyelmetlen, az oldalra való feltöltés hiányos sajnos.
A mormon szkennelés még néha túlságosan is pontosnak tűnik:
a duplikátumok általában két fényerősségben készült kép, vagy bemozdulás miatti ismétlés, de előfordul sima ismétlés - inkább kétszer, mint egyszer se alapon.

Minden hiányzó, sérült, oldal fel van tüntetve angol nyelvű kartonocskákkal, (még a kihagyott üres lapok is).
A hiány viszont csak egyházi anyakönyvre jellemző, szerintem államiból nem hiányozhat lap, vagy ha igen, az az eredetiből hivatalból pótolandó - szerintem.
A szkennelést a másodpéldányokról végezték.

Persze vannak kivételek a pontosság alól:
Csenger ref. halotti 1821-39 kötetet elfelejtették beszkennelni, mert "temetési jegyzőkönyv" néven szerepelt.
A Nyírségben egy (?) egész település hiányzik. Stb.

üdv: Előd