[Csaladtortenet 2] Esztergomi Prímási Levéltár

Angéla Kustvall angela.kust at comhem.se
2012. Ápr. 2., H, 13:36:27 CEST

Kedves Melinda!

Köszönöm ajánlatodat, az ügy nem sürgös, jó a 10-e után bármikor.

A belvárosi ferencesek temettek el egy öst, de az anyakönyvek
Esztergomban vannak.

Bemásolom ide levelemet, amelyet Esztergomba küldtem.
Üdv.
Angéla

Tisztelt Igazgató Úr!
Tavaly nov. 3-án írtam levelet Szönyi Tamás Úrnak, választ sajnos
nem kaptam.
Tudomásomra jutott, hogy Samuel Eysrich v. Eysentahl
a ferenceseknél van eltemetve Pesten. Meghalt 1730-08-17-én.
Az ebböl az idöböl való térképen a 72. és 73. sz. ház
volt a tulajdona, a mai Váci utcánál. Végrendelete van valahol.

Svédországban élek 55 éve, a családom származását igyekszem
továbbvinni az unokáimnak.

Apai nagyanyámat hívták Eisrich Annának. Az ö öse pesti lakós Eisrich Joseph sebész,
született 1766 körül, Házasodott 1793-05-27 Soroksár rom.kat., meghalt 1809-04-20.
Mivel pesti lakósnak van beírva az anyakönyvbe Soroksáron, valószínü,
hogy a fent említett Samuelnek, vagy annak unokaöcsének
Ferencnek leszármazottja. Nem élhetett olyan sok Eysrich nevü
Pesten ebben az idöben, mert a térképen 250 körüli ház áll.
Nagyon szépen kérem a segítséget abban, hogy Eisrich Joseph
születését és szüleit megtaláljam.

Fáradozáukat honorálom.

Tisztelettel
Angéla Kustvall