[Csaladtortenet 2] Helynevek

Tóthné Edit lefkovic at gmail.com
2012. Ápr. 5., Cs, 17:41:12 CEST

Kedves István!

Erre gondolsz?

Kiss Lajos Földrajzi nevek etimológiai szótára (negyedik, bővített és
javított kiadás) Akadémiai Kiadó Budapest 1988
ISBN 963 05 4567 5

Ha kell valami, szívesen megnézem.

Amiről Béla írt:

Suceava 'romániai város Bukovinában' 1541/1600 Swczowa: nyr. 111: 231; 1587
Szoczavia: UtEur. 181. 1646-7/1780: Szucsavia: MSzNA. 30. sz. 47; 1653:
Szucsva: MonOkm. 24: 469; 1705: Szucsaván gr:: UtEur.151
A rom Suceáva átvétele. L. még ukr. Szucsáva (ez cirill betűkkel, TS)
(1388: Szocsava >szintén cirill betűkkel, TS< ALStaroukr. 2: 403) A város
arról a folyóról kapta nevét, amelynek partján fekszik. A szlávos
képzésmódú Suceáva folyónév tövéhez l. ukr szik (cirill, TS) R. szok
(cirill, TS) 'nedv', szocsítyiszja (cirill, TS) szivárog, nedvet ereszt,
folyik'. Némelyek szerint a rom. soc 'fekete bodza' rejlik benne. (Iordan:
TopRom. 101, 480; Nikonov: KrTopSl. 401; Sztasewski: SlowGeogr. 406;
Karpenko: RMTI. 15, TopBuk. 193; Zimmermann: BzN. NF. 6; Spal: ZMK. 13:
231. Vesd össze: Szacsva

Üdvözlettel

Tóth Sándor