[Csaladtortenet 2] Úgy legyen! Legyen szeren-(MA)csétok!

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Ápr. 6., P, 00:13:50 CEST

Kedves Judit,

Félreértés lehet:

Egyfelől 2012. júliusban csak vasárnapból lesz 5, péntekből és
szombatból csak 4-4.

Másfelől meg nem olyan nagy durranás az a havi 5 komplett hétvége, mert
minden 31 napos hónap ilyen, ha péntek az első napja (ugye, az első
három napján van egy bónusz hétvége, aztán 4 teljes hét, egy-egy teljes
hétvégével). És mivel július értelemszerűen a hét 7 napjának
valamelyikével kell, hogy kezdődjön, mégpedig a nagy számok törvénye
alapján hosszabb távon egyenlő arányban, ezért átlagban minden hetedik
év júliusa ilyen öthétvégés. Máshonnan nézve pedig, ha egy évben 7 darab
31 napos hónap van, amelyek mindegyike véletlenszerűen kezdődik a hét
valamelyik napjával, akkor éppen 1 egész ilyen öthétvégés hónap van
átlagosan minden egyes évben.

Van egy könnyen áttekinthető céges naptáram Excelben, azon csekkoltam a
2005-2014 között 10 évet, 9 öthétvégés hónapot adott ki, tehát
valószínűleg még hosszabb távon igazam van az évi 1-gyel .

Boccs az okoskodásért, de 823 év annyira a szemembe ötlött, hogy
utánagondoltam. Mert érdekelne a zsák pénz.

ÜdWV