[Csaladtortenet 2] hogy is van ez?

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2012. Ápr. 7., Szo, 06:47:14 CEST

Tisztelt Kutatótársak!

Nem tartozik nagyon szorosan a családfakutatáshoz, de mégis....

Bocsor Lacitól új anyakönyvet kaptam feldolgozásra, melynek az első
részében házassági adatok, míg a második felében halotti anyakönyv
található.

Most csinálok halotti anyakönyvet először, és némely dolgon meglepődök, bár
tudom, hogy az adatok szempontjából igazából nincsen jelentősége.

Tehát:

1940. évről való ez a bizonyos halotti anyakönyv.
Az ember kiírja az elhalálozások időpontját, de mivel mellette van,
megnézi, vagy rá-rápillant arra is, hogy mikor jegyezték be a halál
időpontját.
Előfordul, hogy 7-10 nap különbség is van a halál és a bejegyzés időpontja
között. Nem volt egy egészségügyileg aggályos? Úgy értem: több napig
tárolták valahol a testet, vagy otthagyták, ahol elhalálozott? Nyáridőben,
nagy melegben biztosan igen veszélyes lehetett ez. Vagy: kihívták az
illetékest, aki megállapította a halál idejét, és egyszerűen a temetésig
"tárolták" valahol a testet? És csak a temetéskor jegyezték be a temetés
időpontjával együtt a halál idejét is?

Én nem értek ehhez a dologhoz, ezért vetettem fel a kérdést.

Tisztelettel:

Solymosi Tamás