[Csaladtortenet 2] unokatestvérek házasodása

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2012. Ápr. 12., Cs, 22:57:22 CEST

Kedves István!

A kánonjogot csak hézagosan ismerem, s annak a XX. század eleji
enyhítését sem ismerem.

Az első (világi) házassági jogról szóló 1894. évi XXXI. törvénycikk csak
ennyit mondott:  "17. § Tilos a házasságkötés az unokatestvérek között."
Jogászként ezt a tilalmat csak az I. fokú unokatestvérekre értem.
*A második (állami) törvény a házasságról, a családról és a gyámságról*
szóló 1952. évi IV. törvény (Csjt.) volt, melynek 1953-ban történt
hatálybalépésétől kezdve az unokatestvérek házasságkötését a hazai
világi jogszabály már nem tiltja.
BalásPista