[Csaladtortenet 2] Baki az anyakönyvben

Tóthné Edit lefkovic at gmail.com
2012. Ápr. 15., V, 12:02:37 CEST

Kedves Tagtársak!

A mai napon magamhoz ragadtam a kezdeményezést.

Egy érdekes esettel találkoztam. Már fogalmaztam magamban az Akik kétszer
haltak meg című írásocskát is. De a lényeg az, hogy valamilyen ok miatt
elég súlyos elírás került az anyakönyvbe.

1903. január elsején Cs Nagy Józsefnek és Cs Nagy Máriának ikrei születtek.
Ferenc anyakönyvi bejegyzése mellé bekerült még: UB 14/1915. Teréz
bejegyzése mellé beírták: halálesete a Budapest XI. kerületi halotti
anyakönyv 895/1957. szám alatt.

Meglepetést az okozott, hogy Teréz 1905. március 19-i halálát megtaláltam a
halotti anyakönyvben. Ferenc is meghalt 1905. június 26-án. Nála az 1915
lehetett volna 1905 is, de szerintem egyértelműen 1915.

A XI. kerületi halotti anyakönyvben a jelzett helyen Harmati Márton,
Harmati Imre és Vasvári Rozália fia található. Ő 1903. március 12-én
született. Azaz a születési helyen és a születési éven kívül semmi nem
egyezik. Sem a neve, sem a neme, sem a szülők. Stormy Monday lehetett,
amikor az anyakönyvvezető munkához látott.

Üdvözlettel

Tóth Sándor