[Csaladtortenet 2] Földváry család

Beatrix Julianna Nagy csaladfa2 at gmail.com
2012. Ápr. 15., V, 21:26:02 CEST

Mindenkinek köszönöm a válaszokat, és a kérdéseket is. Tudatosan nem
pontosítottam a Földváry családra vonatkozóan, és erre két okom volt:
1. arra lettem volna kíváncsi, hogy "globálisan" kutatja-e valaki a
családot, tehát több különböző ágat
2. nem tudom, hogy azok, akiket én keresek melyikhez tartoznak, vagy
egyáltalán tartoznak-e az előnévvel rendelkező Földváry családhoz.
Ami az enyémekre vonatkozik: római katolikusok, Diószeg (Szlovákia,
Galántai járás) és környékén éltek az 1810-es években és azt megelőzően is
egy pár évtizedig. Hogy honnan kerültek oda egyik napról a másikra az
1700-as évek közepén, rejtély számomra, az anyakönyvekből nem derül ki,
mint ahogy az sem, hova költöztek onnan az 1800-as évek közepén. Ahogy a
foglalkozásuk, státuszuk sem igazán lett dokumentálva.
A Felvidéken több településen is találtam ilyen névvel kisebb családokat,
személyeket, de nagyon elszórtan és nagyon ritka esetben, és látszólag az a
kevés személy is sokat költözködött. Nem gondolnám, hogy egy különálló
Földváry ág lenne, ahhoz nem elég sűrű az előfordulás.

Minden észrevételt köszönök,
Bea