[Csaladtortenet 2] otthon születés

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Ápr. 18., Sze, 11:06:43 CEST

Kedves Listatársak!

Az otthon születés témájának lezárásaként hadd mondjam el, hogy én nem
elsősorban a gyermekágyi láz miatti halálozásokra gondoltam / az egy
más téma /.
Sok olyan halálozás volt a szüléseknél, amit az orvostudomány
fejlődése ma már megoldott.Ezeknél általában az anya mellett meghalt a
baba is. Ebbe a körbe bele kerülhetett a szegény parasztasszony, a
királyi és a grófi család női tagja is.És az anyakönyveket " olvasva "
sok ilyen esettel találkozhatunk. Úgy gondolom az orvostudomány ezen
eredményeit elvetni,erőfeszítéseit leértékelni butaság.Van kockázat a
szülésnél, erre saját példámat is felhozhatnám, de nem teszem. És a
lányom szüléseinél is halálra izgultam magam, végül mindkét unokámat
császárral segítették a világra. Ezt a témát hadd zárjuk le mi
asszonyok.

A másik téma amin én személy szerint mindig kiakadok, a védőoltások
kérdése. Akik annyira tiltakoznak ellene, azoknak ajánlanám, hogy
nézzenek meg egy község, vagy város halotti anyakönyvét egy-egy
járvány időszakában.
Hadd hozzak fel egy példát a tatai anyakönyvből : egy csizmadia mester
 családjának tragédiája különösen megérintett. Az 1900-as évek elején
dúló vörheny járványban először meghalt 7 éves gyermekük, majd az
édesanya, és édesapa is / mindnyájan a járványban/, két hónapra rá pár
hónapos gyermekük. De ebben hunyt Eszterházy gróf 7 éves fia is. Akik
annyira ellenzik a védőoltások beadását, meg kellene, hogy ismerjék
ezen adatokat is, hogy lejjebb vegyék a hangjukat.
Elnézést a kicsit személyesre sikeredett levelemért.

Üdv A Éva