AW: [Csaladtortenet 2] Képerdész

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Ápr. 20., P, 12:24:59 CEST

De tudok egy más értelmezést is elképzelni:
Akkoriban sok helyen díszparkokat, arborétumokat angol-parkokat létesítettek.
Itt fontos volt a különböző fák, csrjék csoportosítása, az elképzelések szerinti telepesítése, hogy különböző helyekről látványos kilátás legyen.
a LÁTKÉP nagyon fontos volt. Persze, aki ilyent akart, az nem szeretett volna esetleg több évtizedet várni, ezért komoly szakértelem kellett a káf kiválogatására. De azt is el tudom képzelni, hogy - mivel hosszú távra tervezték - voltak kezdeti, közepes és végleges elképzelések.
Az ilyen szakmának az egyik leghíresebb képviselője volt Lancelot "capability" Brown, angol "landscape architect" (1716-1783), aki amikor egy helyrről a véleményét kérték ki, mindig látott valami lehetőséget a szép parkosítására. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Lancelot_%22Capability%22_Brown )

Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -