[Csaladtortenet 2] Járványok és emlékművek

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Ápr. 21., Szo, 12:52:01 CEST

Kedves Listatársak!

Utazásaink során sok helyen láttunk nagyon szép emlékművet amelyet a pestis
járvány áldozatainak emlékére állítottak.
Töröm a fejem hol láttam őket, többnyire csak európai nagy  városok jutnak
eszembe / Bécs, stb./.Biztos találhatók magyar földön is,szégyellem, hogy
nem jutnak eszembe hol. Nem lenne jó ezeket is összegyűjteni?
 /Valahol olvastam,hogy mi, ma élők, valamennyien a pestis járványok
túlélőinek leszármozottai vagyunk./

Én a Tata környékén alaposabban vizsgált helységek járványban elhunyt
áldozataink nevét és számát feljegyeztem, pl.:

*Dad *
**
1711-ben pestis  250 fő
1780-ban kolera  400 fő

*Környe*

1866-ban  kolera 63 fő
1840-41 himlő 12 gyermek
spanyolnátha  32 fő

Hátha van másnak is adata.

A tbc-t nem írtam ki, pedig mindkét faluban nagyon sokan hunytak el benne.

Üdv. A Éva