[Csaladtortenet 2] Járványok és emlékművek

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Ápr. 21., Szo, 14:10:57 CEST

Kedves Melinda,
Az a rossz vicc, hogy én ausztrálok tucatjait utaztatom Kutna Horába
(szerdán is volt ott egy csoportom), miközben én még nem láttam az
ottani osszáriumot.
Láttam viszont egyet, amibe az ablakokon át jól be lehetett látni, a
Wachau-völgy egy balparti falujában.
Mo-n csak egyet, a soproni Szent Mihály(?)-temetőben.

Kedves Ernő,
Nem látom a csatolmányt. Biztos, hogy mellékelted?

Kedves Éva,
A Szentháromság-szobrok általában a pestis emlékművei - az elmúlta
miatti hála tárgyasulásai. Ha ismerős vagy Bp-en, az újlaki eredetileg
ezt a funkciót töltötte be, de a budai várban. Aztán amikor visszatért a
járvány, azt annak tulajdonították, hogy a szobor az adakozók
szűkmarkúságának köszönhetően túl snassz lett, ezért újat készíttettek
(a mai budait) és a régit Neustiftnek ajándékozták.

ÜdWV