[Csaladtortenet 2] Bemutatkozás

Csuti Elemér scsuti at vnet.hu
2012. Ápr. 24., K, 18:55:46 CEST

kedves Péter,
itt relative sok Szórád van:
https://familysearch.org/search/image/index#uri=https%3A%2F%2Fapi.familysearch.org%2Frecords%2Fwaypoint%2FMMVV-68P%3A1011590974%3Fcc%3D1554443

üdv, -e-

----- Original Message -----
From: "Szórád Péter" <erry at t-online.hu>
To: <csaladtortenet at levlista.theka.hu>
Sent: Tuesday, April 24, 2012 2:16 PM
Subject: [Csaladtortenet 2] Bemutatkozás

Kedves Judit és a Többiek!

Valóban mostanában találtam rá erre a közösségre. Mintegy fél éve kutatom a
családfámat a kecskeméti és a jászberényi levéltárban. A Szórád családnál
férfiágon Szórád Mátyásig jutottam, aki az 1700-as évek elején élt
Jászberényben, és részt vett az 1745-ös redemptióban. Anyai ágon szintén
Jászberényből Csordás János redemptusig jutottam el a kutatásban. A
legkorábbi dokumentálható ősöm, az egyik szépanyámnak az ükapja 1699. május
7-én született Jászapátiban, és Juhász Istvánnak hívták. A felmenőim között
egyébként majdnem minden pásztornév előfordul, mivel legtöbb ősömet a
jászságban találtam meg. Ennek oka részben az hogy 1700-tól 1850-ig
folyamatosan ott éltek, és ott szépen vezették az anyakönyveket, és jelenleg
is Jászberényben nagyon kedvező feltételek mellett lehet kutatni. Őseim nagy
része a Gyöngyös-Jászberény-Lajosmizse-Kecskemét-Nagykőrös-Szolnok által
határolt részen lakott az elmúlt 300 évben, legalábbis akiket eddig sikerült
felkutatni. A Szórádok a Jászságba feltehetőleg Nyitráról települtek át a
törökök kiűzése után. Három éve mentem nyugdíjba, és az első két és fél évet
egészen szabadon és gondtalanul töltöttem. Amióta rákaptam a
családfakutatásra, azóta kicsit rabszolgasorsra jutottam, és sajnálom az
időmet más egyéb gondtalan szórakozásra fecsérelni, és szinte ugyanannyit
dolgozom az adatok keresésével, rendszerezésével, mint korábban a munkámmal
(termeléstervezés).

Két hónappal ezelőtt bukkant fel a balatonfelvidéki származási vonal, és
egyik nagyanyám révén a Kapolcs-Ajka-Zánka terület protestáns lakosai között
keresgélek, Pálfy,Tollner, Gazdag, Bóday családokat. Itt történt az eset,
hogy két Pálfy lány hozzáment két Bóday fiúhoz, aztán még tovább bonyolódtak
a dolgok. A másik bánatom, amikor Szabó Anna, Tóth Katalin, Kovács János,
Nagy Anna ősanyáim miatt elakadok a kutatásban, mert őket nagyon nehéz
beazonosítani a régi iratok dzsungelében. A MyHaritage programban eddig 198
személyt rögzítettem, de ezek csak az egyenes ági felmenők. Az excel
táblázatomban van még legalább ennyi ős(unoka)nagybácsi és nagynéni, de
nekik nincs helyük, mert az ingyenes változatban csak 250 főt lehet tárolni.

Ha a baltonfelvidéki vonalat sikerül feldolgoznom, akkor Alsódabas, Gyón,
Sári irányba fordulok, mert itt van még egy homályos szál (Urbán Julianna)
amit ki kell nyomoznom.

Ennyit magamról, üdvözlettel: Péter

Támogatott csatolmányok:gif, jpeg, gif, png, pdf; Max. méret: ~2,4 MB