[Csaladtortenet 2] A kolerajárvány emlékműve

janurikzsuzsa at t-online.hu janurikzsuzsa at t-online.hu
2012. Ápr. 25., Sze, 06:12:14 CEST

Kedves listatársak! Egy síremléket én is fotóztam, remélem sikerül elküldeni a képeket.  -

"A szarvasi Ótemetőben álló síremlék az 1831-ben, kolerában elhunyt 345 embernek állit
emléket.
Szövege kétnyelvű, magyar és szlovák nyelven búcsúzik az elhunytaktól. Egy másik síremlék is
van a szarvasi Kolerás dűlőben, ott is 345 embertől búcsúznak. De feltételezések szerint a
halottak száma ennél is több volt.
Későbbi években is volt járvány, 1841-ben, 1849-ben és 1855-ben. 1873-ban három hónap alatt
944 ember halt meg kolerában. Az 1884-ben kitört járvány „Franciaországból jött.”Ismét sok az
áldozat.
Az emberek megpróbáltak védekezni a fertőzések ellen a víz szűrésével, forralásával,
klórmészoldatok, rézgálic alkalmazásával, a hulladék elégetésével."
Üdvözlettel: Zsuzsa

* A levél óriásfájlt tartalmaz. / This message contains huge file attachment.
* Fájlnév / File name: Szarvas Ótemető emlékmű.gif (1.18 MB)
* Letöltés / Download: http://webmail.t-online.hu/hugemail/download.php?id=e0400802449245ff5daf2e319b81d5e9&lang=hu