[Csaladtortenet 2] keresztelések

Babcsányi István mcsteve at elender.hu
2012. Ápr. 26., Cs, 11:49:22 CEST

Ha nem máshol történtek a keresztelések - és tegyük fel, nem a kis cetlik vesztek el, mert ha az új plébános nem találja az elődje papírjai között több hónap kereszteléseit, be szokta írni az anyakönyvbe, több ilyet láttam már - arra tudok csak gondolni, hogy az 1855. nyári kolerajárvány (amelyik a hírhedt 1831-eshez hasonló hevességű volt) annyira megtizedelte a lakosságot, hogy alig maradt várandós anya, továbbá akinek egy picit is gyenge lábakon állt az egészsége, mind elvitte a járvány, azért van csak az az egy halott év elején, továbbá ekkora gyászban érthetően alacsony a házasodási kedv, lehetőség.
Nagy járványok után feltűnő, hogy 1-2 évig alig van halott. Ha megnézed az 1855-ös halotti bejegyzésekt kiderül, mennyi áldozatot szedett a kolera a faludban.

B.I.