[Csaladtortenet 2] Fw: ateisták 1895 előtt

c. h. baiersdorf c.h.baiersdorf at t-online.de
2012. Ápr. 30., H, 11:54:24 CEST

Másodszor küldöm - nem tudom, miért nem ment át? ....

Kedves Imi és mások, akik hasonlóképpen gondolkoznak!

Megértésem és felfogásom szerint,"felekezeten kívüli" és "ateista" - az két
különféle dolog!

Felekezet - az egy szervezett közösség, egy szervezet.

A hit Istenben, vagy a nem-hit Istenben (ateizmus) egyéni felfogás, és
szervezeti hozzátartozáson nem múlik, azaz nincs azzal függőségi
kapcsolatban.

Lehet valaki istenhívő, anélkül, hogy valamilyen felekezethez tartozna.

Pont annyira érvényes az ellenkezője is: egy hitvallás, ill. a felekezeti
hozzátartozás a gyakorlatban nem bizonyítéka a (valódi) hitnek, hanem,
csupán csak a szervezethez való hűség megfogadásának, ígéretének!

A véleményem, hogy bánjunk elővigyázatosan a két kifejezéssel! Csakis ezért
szóltan hozzá.

Jó estét kívánok!

Kristóf (Baiersdorf)